De wolf en het kind

Er was eens een babygeit of een jong geitje. Hij groeide horens en hij was erg trots op zijn horens.

Hij dacht: “Ik heb zulke grote horens. Ik moet nu zeker een volwassen Geit zijn en geen kind. Ik zal voor mezelf kunnen zorgen.”

Op een dag, toen zijn kudde geiten naar huis ging, besloot hij langer te blijven en te eten. Zijn moeder riep: “Al mijn kinderen, kom snel. We moeten voor zonsondergang thuis zijn. Na zonsondergang zal de wolf komen.”

De jongen dacht: “HA. HA HA. Niemand kan me kwaad doen als ik zulke grote hoorns heb. “

Met zulke dwaze gedachten bleef hij eten. Toen hij even later wilde vertrekken, zag hij dat zijn kudde al vertrokken was.

Hij was alleen. Hij was helemaal alleen. Hij was bang. De zon zakte en het werd donker. Ook hij wist de weg terug niet. Hij begon luid te blaten voor zijn moeder.

Zijn moeder hoorde hem niet, maar weet je wie dat wel deed? Het was de grote boze wolf. De wolf was heel dichtbij en kwam om te jagen. De jongen zag hoe groot de Wolf was en was doodsbang. De jongen wist dat er geen hoop meer voor hem was.

De wolf zei: “Ah, zo’n heerlijk diner, en dat ook zonder jacht. Vandaag is mijn geluksdag.”

De jongen bedacht een sluw plan. Hij beefde nog toen hij zei:

 “Mijnheer Wolf. Ik weet dat je me gaat opeten. Maar voordat je me opeet, wil je me alsjeblieft een deuntje spelen met je mooie stem. Ik wens nog een laatste keer te dansen. Ik wil nog een laatste keer vrolijk zijn voordat ik wordt opgegeten.”

De wolf vond het een heel goed idee. Niemand had hem ooit eerder gevraagd om te zingen. Hij zong luid.

“AAAAOOOOOOOOOOOOO! AAA AAA AOOOOOOOOOO!!”

Het kind danste luid blatend. De honden konden het geluid van de baby Geit niet hebben gehoord, maar het geluid van een wolf voor zijn feest, ze konden zich niet vergissen. Alle honden renden op volle snelheid in de richting van het geluid.

De wolf zag dat ze eraan kwamen en moest het kind verlaten en rennen voor zijn eigen leven. Hij dacht:

“Wat een dwaas ben ik? Ik ben een jager en ik zou moeten jagen. Ik had mijn tijd niet moeten verspillen met proberen te zingen.”


Moraal: “Laat niets je van je doel afbrengen”

De wolf en de geit

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Old Dreams Never Die

Chapter 3

Time of Lunar Eclipse